Central European Digital Payments Warsaw 2017, 12-13 grudnia 2017 r., Warszawa

Temat wiodący: Płatności dla klientów wygodne jak nigdy

CEDP zaproszenie na www.jpg

Konferencja organizowana przez Medien Service Sp. z o.o. we współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu - Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania odbędzie się w terminie 12-13 grudnia br. w Warszawie. Polski Związek Instytucji Pożyczkowych jest patronem honorowym wydarzenia.


Central European Digital Payments to najważniejsze coroczne spotkanie szeroko rozumianej branży nowoczesnych płatności z Polski i Europy Centralnej. Podczas dwudniowych obrad ponad 300 gości z kraju i zagranicy będzie miało okazję zapoznać się z kilkudziesięcioma specjalistycznymi prezentacjami, które będą podejmowały zagadnienia z obszarów: Commerce - Mobility – FinTech – RegTech – Identity - Security. 

Tematy tegorocznej Konferencji: 

  • Płatności wygodne jak nigdy - przyszłość płatności kształtują ich użytkownicy
  • Program Paperless/Cashless w Polsce
  • Inteligentne płatności mobilne
  • Wyzwania omnichannel
  • Rozwój obrotu bezgotówkowego i społeczeństw bezgotówkowych
  • Big Data – szanse i zagrożenia
  • FinTech napędza rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Cyfrowe pieniądze cyfrowego świata
  • Bezpieczeństwo płatności i zwalczanie oszustw
  • Elektroniczna tożsamość, usługi zaufania, autentykacja i identyfikacja a nowoczesne metody płatności
  • RegTech – polskie i europejskie regulacje prawne a rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Edukacja użytkowników systemów płatności
  • Nowoczesne płatności w rozwiązaniach Smart City oraz IoT
  • Social-media a nowy kontekst funkcjonowania systemów płatności

Podczas Konferencji Central European Digital Payments Warsaw 2017 odbędzie się także premiera dziewiątego już wydania Almanachu „Polskie Karty 2018”- wydawnictwa informacyjnego, prezentującego biznes kartowy nie tylko w Polsce

REJESTRACJA*

Termin: 12-13 grudnia br. 
Miejsce: Hotel Novotel Warszawa Centrum
Szczegółowy program oraz warunki uczestnictwa w Konferencji: http://www.conkarta.pl/

*Dla członków Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych przewidziana jest zniżka przy rejestracji. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas: biuro@pzip.pl

PZIP sygnatariuszem Forum Samoregulacji Reklamy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych podczas Forum Samoregulacji podpisał list intencyjny, w którym przyjął podstawowe założenia wspólnych standardów reklamy i zobowiązał się do dalszych prac nad ich rozwojem, w tym do implementacji ich do branżowego kodeksu etycznego.

Forum Samoregulacji to spotkanie przedstawicieli kilkudziesięciu organizacji branżowych reprezentujących największe sektory polskiej gospodarki, którzy podjęli pracę nad wspólnymi standardami etycznymi w komunikacji marketingowej i public relations. Dzięki nim konsumenci będą jeszcze lepiej chronieni przed niewłaściwymi treściami w reklamie i innych działaniach marketingowych. Organizatorem Forum jest Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy.

W Forum uczestniczyli także przedstawiciele regulatorów rynku: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Główny Inspektorat Sanitarny, jak również Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju i inne instytucje mające istotny wpływ na przekaz reklamowy w Polsce.

Uczestnicy zgodzili się, że istnieje potrzeba wprowadzenia jednolitych zasad etycznych w reklamie i komunikacji dla jak największej części rynku. – Uniwersalne zasady odpowiedzialnego reklamowania są korzystne dla nadawców i odbiorców, bo wyznaczają powszechne standardy, a przez to budują kulturę komunikacji reklamowej. Nie wszystko da się zapisać w prawie, dlatego dążymy do samoregulacji, która uzupełni zasady powszechnie obowiązujące reklamodawców kredytu konsumenckiego – mówi Jarosław Ryba, prezes zarządu Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych.

Zmiany w reklamie kredytu konsumenckiego

22 października br. w życie weszły zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim silniej regulujące zasady reklamy kredytu konsumenckiego. Zgodnie z nowymi przepisami, informacje dotyczące kosztów kredytu i wskaźnika RRSO muszą być prezentowane co najmniej w tak samo widoczny, czytelny i słyszalny sposób jak główny przekaz reklamowy. Dodatkowo kredytodawca lub pośrednik zobowiązany jest podawać informacje o kredycie na podstawie reprezentatywnego przykładu w sposób wyraźny i zrozumiały.

PZIP jako związek pracodawców kładzie szczególny nacisk na uczciwą, jasną i odpowiedzialną społecznie reklamę. Związek jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Kredytu Konsumenckiego, który w kompleksowy sposób samoreguluje zasady reklam w branży bankowej i pozabankowej. W zaleceniach do Członków rekomenduje, aby wystrzegać się reklamy agresywnej, treści kontrowersyjnych i kierowania oferty do osób nadmiernie zadłużonych. Związek nie akceptuje również reklamy inwazyjnej, jak na przykład ulotki naklejane na miejską infrastrukturę i braku informacji o kredytodawcy.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości konsumenci są uprawnieni do złożenia skargi na reklamę członka Związku pod adresem kontakt@pzip.pl lub bezpłatnym numerem infolinii 800 703 813.

/PZIP

Jak wdrożyć RODO w firmie pożyczkowej - warsztat, 23 listopada, Warszawa

TideSoftware_szkolenie_RODO_dla_firm_pozyczkowych.png

100% pomysłów, 0% suchego omawiania zmian

Organizatorzy warsztatu założyli, że uczestnicy z łatwością odnajdą wiele źródeł opisujących zmiany prawne. Celem warsztatu jest przedstawienie pomysłów, jak zmiany prawne wdrożyć w praktyce.

Na jakie pytania odpowiedzą eksperci?

Eksperci z iSecure i Tide Software odpowiedzą na szereg pytań, m.in.:

  • co zmienić w umowie pożyczkowej i regulaminach?
  • czy badanie zdolności kredytowej to profilowanie, na które potrzeba zgody?
  • co zmienić w umowach z wywiadowniami gospodarczymi i firmami windykacyjnymi?
  • co zrobić z posiadaną bazą klientów?
  • jakie są wymogi względem systemów księgowych, do wysyłki SMS, email czy aplikacji call center?
  • co zrobić, gdy dane osobowe wyciekną lub klient skorzysta z prawa do bycia zapomnianym?
  • czy trzeba wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub zgłosić zbiory danych?

Dodatki

Organizatorzy zapewniają czas na networking, pyszną kawę i poczęstunek oraz dodatkowe opracowania: checklisty, wzorce i wskazówki.

Gdzie i kiedy

Warsztat odbędzie się 23 listopada br. w godz. 9.30-12.30 w cukierni Batida przy Marszałkowskiej w Warszawie. Wstęp jest wolny dla przedstawicieli firm pożyczkowych po uprzedniej rejestracji na www.warsztat-rodo.pl>>

Patronat medialny nad wydarzeniem objął Magazyn Promeritum.

Zachęcamy do udziału!

Kongres Consumer Finance, 7-8 grudnia 2017 r., Centrum Giełdowe, Warszawa

baner_750x200_DoubleBillboard_KCF_2017.jpg

Kongres Consumer Finance jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance oraz instytucji współpracujących, poświęconym perspektywom, wyzwaniom i problemom rynku consumer finance. Celem Kongresu jest otwarta debata pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku consumer finance, wymiana informacji nt. najbardziej aktualnych problemów rynku, a także wypracowanie rekomendacji w zakresie bezpieczeństwa rynku consumer finance.

W tym roku w programie:

  • Jak rynek consumer finance będzie wyglądał za 3 lata, a jak za 10 lat?
  • Rynek consumer finance w Polsce - bezpieczny wzrost czy ryzyko systemowe?
  • Digitalizacja i nowe technologie - wpływ na biznes consumer finance
  • Wybrane regulacje na rynku consumer finance
  • Rynek consumer finance i jego klienci
  • Nowi gracze na rynku consumer finance

Więcej informacji oraz rejestracja: http://kcf.projektekf.pl/

Patronam medialny nad Kongresem sprawuje Magazyn Promeritum