Central European Digital Payments Warsaw 2017, 12-13 grudnia 2017 r., Warszawa

Temat wiodący: Płatności dla klientów wygodne jak nigdy

CEDP zaproszenie na www.jpg

Konferencja organizowana przez Medien Service Sp. z o.o. we współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu - Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania odbędzie się w terminie 12-13 grudnia br. w Warszawie. Polski Związek Instytucji Pożyczkowych jest patronem honorowym wydarzenia.


Central European Digital Payments to najważniejsze coroczne spotkanie szeroko rozumianej branży nowoczesnych płatności z Polski i Europy Centralnej. Podczas dwudniowych obrad ponad 300 gości z kraju i zagranicy będzie miało okazję zapoznać się z kilkudziesięcioma specjalistycznymi prezentacjami, które będą podejmowały zagadnienia z obszarów: Commerce - Mobility – FinTech – RegTech – Identity - Security. 

Tematy tegorocznej Konferencji: 

  • Płatności wygodne jak nigdy - przyszłość płatności kształtują ich użytkownicy
  • Program Paperless/Cashless w Polsce
  • Inteligentne płatności mobilne
  • Wyzwania omnichannel
  • Rozwój obrotu bezgotówkowego i społeczeństw bezgotówkowych
  • Big Data – szanse i zagrożenia
  • FinTech napędza rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Cyfrowe pieniądze cyfrowego świata
  • Bezpieczeństwo płatności i zwalczanie oszustw
  • Elektroniczna tożsamość, usługi zaufania, autentykacja i identyfikacja a nowoczesne metody płatności
  • RegTech – polskie i europejskie regulacje prawne a rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Edukacja użytkowników systemów płatności
  • Nowoczesne płatności w rozwiązaniach Smart City oraz IoT
  • Social-media a nowy kontekst funkcjonowania systemów płatności

Podczas Konferencji Central European Digital Payments Warsaw 2017 odbędzie się także premiera dziewiątego już wydania Almanachu „Polskie Karty 2018”- wydawnictwa informacyjnego, prezentującego biznes kartowy nie tylko w Polsce

REJESTRACJA*

Termin: 12-13 grudnia br. 
Miejsce: Hotel Novotel Warszawa Centrum
Szczegółowy program oraz warunki uczestnictwa w Konferencji: http://www.conkarta.pl/

*Dla członków Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych przewidziana jest zniżka przy rejestracji. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas: biuro@pzip.pl

PZIP sygnatariuszem Forum Samoregulacji Reklamy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych podczas Forum Samoregulacji podpisał list intencyjny, w którym przyjął podstawowe założenia wspólnych standardów reklamy i zobowiązał się do dalszych prac nad ich rozwojem, w tym do implementacji ich do branżowego kodeksu etycznego.

Forum Samoregulacji to spotkanie przedstawicieli kilkudziesięciu organizacji branżowych reprezentujących największe sektory polskiej gospodarki, którzy podjęli pracę nad wspólnymi standardami etycznymi w komunikacji marketingowej i public relations. Dzięki nim konsumenci będą jeszcze lepiej chronieni przed niewłaściwymi treściami w reklamie i innych działaniach marketingowych. Organizatorem Forum jest Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy.

W Forum uczestniczyli także przedstawiciele regulatorów rynku: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Główny Inspektorat Sanitarny, jak również Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju i inne instytucje mające istotny wpływ na przekaz reklamowy w Polsce.

Uczestnicy zgodzili się, że istnieje potrzeba wprowadzenia jednolitych zasad etycznych w reklamie i komunikacji dla jak największej części rynku. – Uniwersalne zasady odpowiedzialnego reklamowania są korzystne dla nadawców i odbiorców, bo wyznaczają powszechne standardy, a przez to budują kulturę komunikacji reklamowej. Nie wszystko da się zapisać w prawie, dlatego dążymy do samoregulacji, która uzupełni zasady powszechnie obowiązujące reklamodawców kredytu konsumenckiego – mówi Jarosław Ryba, prezes zarządu Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych.

Zmiany w reklamie kredytu konsumenckiego

22 października br. w życie weszły zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim silniej regulujące zasady reklamy kredytu konsumenckiego. Zgodnie z nowymi przepisami, informacje dotyczące kosztów kredytu i wskaźnika RRSO muszą być prezentowane co najmniej w tak samo widoczny, czytelny i słyszalny sposób jak główny przekaz reklamowy. Dodatkowo kredytodawca lub pośrednik zobowiązany jest podawać informacje o kredycie na podstawie reprezentatywnego przykładu w sposób wyraźny i zrozumiały.

PZIP jako związek pracodawców kładzie szczególny nacisk na uczciwą, jasną i odpowiedzialną społecznie reklamę. Związek jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Kredytu Konsumenckiego, który w kompleksowy sposób samoreguluje zasady reklam w branży bankowej i pozabankowej. W zaleceniach do Członków rekomenduje, aby wystrzegać się reklamy agresywnej, treści kontrowersyjnych i kierowania oferty do osób nadmiernie zadłużonych. Związek nie akceptuje również reklamy inwazyjnej, jak na przykład ulotki naklejane na miejską infrastrukturę i braku informacji o kredytodawcy.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości konsumenci są uprawnieni do złożenia skargi na reklamę członka Związku pod adresem kontakt@pzip.pl lub bezpłatnym numerem infolinii 800 703 813.

/PZIP

Kongres Consumer Finance, 7-8 grudnia 2017 r., Centrum Giełdowe, Warszawa

baner_750x200_DoubleBillboard_KCF_2017.jpg

Kongres Consumer Finance jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance oraz instytucji współpracujących, poświęconym perspektywom, wyzwaniom i problemom rynku consumer finance. Celem Kongresu jest otwarta debata pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku consumer finance, wymiana informacji nt. najbardziej aktualnych problemów rynku, a także wypracowanie rekomendacji w zakresie bezpieczeństwa rynku consumer finance.

W tym roku w programie:

  • Jak rynek consumer finance będzie wyglądał za 3 lata, a jak za 10 lat?
  • Rynek consumer finance w Polsce - bezpieczny wzrost czy ryzyko systemowe?
  • Digitalizacja i nowe technologie - wpływ na biznes consumer finance
  • Wybrane regulacje na rynku consumer finance
  • Rynek consumer finance i jego klienci
  • Nowi gracze na rynku consumer finance

Więcej informacji oraz rejestracja: http://kcf.projektekf.pl/

Patronam medialny nad Kongresem sprawuje Magazyn Promeritum

Optymalizacja wydatków - elektroniczny obieg dokumentów i zarządzanie drukiem

obieg_dokumentow_626x170.jpg
  • Co zrobić aby jak najwięcej zaoszczędzić na przetwarzaniu oraz drukowaniu dokumentów?
  • Jak wprowadzić nowe systemy wspomagające sprawne zarządzanie i przetwarzanie dokumentacji?
  • Jak zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo wszelkich danych oraz dokumentów w Państwa firmie bądź przedsiębiorstwie?

Odpowiedzi na powyższe pytania postara się udzielić Success Point - organizator konferencji, która odbędzie się 16 listopada w Warszawie.

Tematyka konferencji:
     - workflow - automatyzacja procesów
     - optymalizacja procedur, zarządzanie uprawnieniami i dostępem
     - mobilny obieg dokumentów i udostępnianie
     - bezpieczeństwo dokumentacji i danych
     - archiwizacja i ochrona zasobów
     - redukcja kosztów i zasobów (OCR/OMR, digitalizacja, replikacja, systemy faksowe, skaner, mail)
     - drukowanie - wydajnie znaczy oszczędnie
     - e-faktura - automatyzacja, dostępność i wygoda
     - Jednolity Plik Kontrolny - jak sprostać wytycznym?
     - systemy na miarę potrzeb - przegląd rozwiązań i ich zalet
     - systemy wspierające - portale korporacyjne inter/intra/extranet
     - integracja narzędzi i systemów
     - jak to robią inni - case study

Podczas konferencji głos zabiorą m.in:

  • Przemysław Sołdacki - Astrafox Sp. z o.o, "Obieg faktur od skanowania do raportowania."
  • Marcin Baran - Starszy Specjalista ds. zarządzania procesami,  Allianz Insurance, "Dokument – źródło problemów czy nieodkryte obszary do optymalizacji ?”

Do BEAPŁATNEGO udziału zapraszamy:
     
- dyrektorzy i kierownicy ds. operacyjnych
     - CIO, dyrektorzy i kierownicy działów,
     - osoby odpowiedzialne za zarządzanie dokumentacją finansową i personalną
     - dyrektorzy i kierownicy administracyjni, osoby zajmujące się obiegiem informacji i danych
     - osoby odpowiedzialne za politykę ciągłości działania
     - kierownicy ds. zakupów, dobór infrastruktury, osoby odpowiedzialne za infrastrukturę IT i technologię
     - osoby odpowiedzialne za procesy związane z zarządzaniem dokumentami i informacjami i ich ochronę
     - oficerowie bezpieczeństwa IT i bezpieczeństwa fizycznego, specjaliści techniczni

Warunki udziału:
Uczestnictwo w konferencji dla wyżej wymienionych osób jest BEZPŁATNE.
Rejestracja możliwa jest poprzez  formularz zgłoszeniowy >>>

Więcej informacji o konferencji na stronie wydarzenia>>>
 

Spotkanie z Jarosławem Królem - Prezesem Fundacji MERCATUS ET CIVIS

P1010754.jpg

12 października 2017 roku odbyło się spotkanie Jarosława Króla – Prezesa Zarządu Fundacji „MERCATUS ET CIVIS” z przedstawicielami przedsiębiorców zrzeszonych w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych.

P1010738.jpg

Podczas spotkania poruszono temat postrzegania branży pożyczkowej przez regulatorów na przestrzeni ostatnich lat, a także zmiany w regulacjach kredytu konsumenckiego i ich wpływ na działalność instytucji pożyczkowych.

Misją Fundacji „MERCATUS ET CIVIS” jest wspieranie reguł funkcjonowania uczciwego rynku ze świadomymi uczestnikami gry rynkowej znającymi zarówno swoje prawa jak i obowiązki, ich edukacja, konieczna pomoc, a także wspieranie potrzebujących obywateli funkcjonujcych w sferze gospodarczej i społecznej, mogących oczekiwać od władzy publicznej stanowienia przejrzystych i sprawiedliwych regulacji prawnych, powstałych w toku otwartego i sprawnego procesu legislacyjnego.

Więcej informacji o Fundacji na stronie www.mercatusetcivis.pl

Kongres Bankowości Detalicznej, 22-23 listopada, Warszawa

Zbliża się największe w Polsce cykliczne forum dyskusyjne przedstawicieli banków, regulatorów, doradców i ekspertów z zakresu bankowości detalicznej.
Kongres Bankowości Detalicznej od dziewięciu lat stanowikluczową platformę wymiany myśli i doświadczeń dla ponad 450 uczestników. Patronat medialny nad wydarzeniem objął magazyn Promeritum. 

Kongres skupia się na wyzwaniach sektora, identyfikuje problemy i proponuje rozwiązania stymulujące rozwój i zwiększające jego bezpieczeństwo. Jest on częścią Europejskiego Kongresu Finansowego, otwartej debaty o bezpieczeństwie finansowym i zrównoważonym rozwoju Europy i Polski.

Program Kongresu tworzony jest przez Radę Programową, której przewodniczy Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego

DEBATY X KONGRESU BANKOWOŚCI DETALICZNEJ:

  • Polscy giganci bankowości detalicznej - wyzwania przyszłości           
    debata prezesów największych polskich banków
  • Instytucje finansowe a działania antyfraudowe
  • Bank 4.0 – usługi bankowe wszędzie tylko nie w banku                                                                                                gość specjalny: Brett King
  • Nowa era bankowości cyfrowej
  • PSD2 – krajobraz na miesiąc przed
  • Cyberprzestępczość zagrożeniem dla nowoczesnej bankowości - prawda czy fałsz?
  • Banki kontra firmy technologiczne - walka na śmierć i życie

Gościem specjalnym Kongresu jest Brett King, autor bestsellerowych publikacji, który uzyskał tytuł „Innowatora Roku 2012” przyznawany przez magazyn „American Banker” („Bank Technology News”). Od 2010 roku wydał pięć światowych bestsellerów, w tym „Bank 2.0”, „Branch Today – Gone Tomorrow”, „Bank 3.0", „Breaking Banks” oraz najnowszą pozycję zatytułowaną „Augumented”. Książki jego autorstwa znalazły się na szczycie rankingów publikacji o tematyce bankowej w osiemnastu krajach i zostały przetłumaczone na dziewięć języków.

Więcej informacji oraz rejestracja: www.kbd.projektekf.pl

Loan Magazine Awards po raz trzeci!

Gala Loan Magazine Awards gromadzi co roku wielu przedsiębiorców, ale przede wszystkim wiele osób blisko związanych z polskim rynkiem finansowym. Jeszcze nie tak dawno mieliśmy okazję poznać laureatów Loan Magazine Awards 2016, a już dziś mamy możliwość wpisania w kalendarz nowej daty kolejnej edycji tego wydarzenia: 
8 lutego 2018 r., Hotel Ibis Style we Wrocławiu.

Jak co roku, podczas wydarzenia będziemy świadkami wyróżnień uświetnionych wręczeniem kryształowych statuetek w kilkunastu kategoriach:

  • Partner Sprzedaży
  • Partner Sprzedaży Online
  • Partner Windykacji
  • Organizacja Wspomagająca
  • Mikropożyczka Roku
  • Pożyczka Ratalna Roku
  • Biznesowa Pożyczka Roku
  • Marka Roku
  • PR Manager Roku
  • Marketing Manager Roku
  • Kobieta Roku
  • Człowiek Roku
  • Społecznie Odpowiedzialni 2017
  • Technologiczne Rozwiązanie Roku FINTECH

Tradycyjnie całą Galę uświetni występ gościa specjalnego. Jak co roku podczas Gali odbędzie się również licytacja na rzecz Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Żeby pokazać rangę wydarzenia organizator przytacza liczby z poprzednich edycji, podczas których 300 gości miało możliwość poznać 137 nominowanych w 20 kategoriach, w których najlepszym wręczono 33 statuetki. Szczodrość uczestników podczas licytacji pozwoliła przekazać na cele charytatywne 123 200 złotych.

Cała afiliacja w jednym miejscu - Targi ProAffiliate już 16 października w Warszawie

proaffiliate-logo.jpg

W jednym miejscu spotkają się wydawcy, reklamodawcy i przedstawiciele najlepszych sieci afiliacyjnych w Polsce. Część konferencyjna to możliwość posłuchania ekspertów z branży i uzyskania informacji o najnowszych trendach, regulacjach i zmianach, jakie czekają ten rynek. Część targowa to okazja do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami sieci afiliacyjnych oraz innych firm usługowych. Na zakończenie organizatorzy zaplanowali również Networking After Party w hotelowym Aviator Bar&Lounge, który będzie doskonałą okazją do rozmów w mniej formalnej atmosferze.

Konferencja i targi ProAffiliate dedykowane przedstawicielom branży marketingu afiliacyjnego odbędą się 16 października 2017 w Hotelu Airport Okęcie w Warszawie.

Koszt biletu wynosi jedyne 100 zł od Uczestnika.
Program oraz wszystkie szczegóły wydarzenia dostępne są na stronie www.proaffiliate.pl

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych jest partnerem wydarzenia. Zachęcamy do udziału!

November Credit & Collection Days 2017, 9-10 listopada, Serock k/Warszawy

INFO2.jpg

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, patron wydarzenia, zaprasza do udziału w IV edycji corocznej, międzynarodowej konferencji NCCD - November Credit & Collection Days. Konferencja organizowana jest przez Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami oraz Zoomevents, w ramach stałych spotkań sektora B2B. 

Podczas konferencji poruszone zostaną następujące tematy: 

  • Prognozy gospodarcze dla Polski vs bezpieczeństwo transakcji handlowych
  • MSSF 9 – nowe wymogi w zakresie trwałej utraty wartości aktywów finansowych
  • Cash is king – sposoby na skrócenie cyklu gotówkowego
  • Optymalizacja procesów i zasobów z outsourcingiem
  • Cyberbezpieczeństwo po atakach hakerskich w 2017r.
  • Jak obliczać zwrot inwestycji w szkolenie windykatorów
  • Aspekty prawne na rok 2018 w kontekście zmian legislacyjnych
  • Ochrona i bezpieczeństwo danych osobowych w świetle nowych regulacji

Poszczególne sesje konferencji obejmują szeroki zakres zagadnień dotyczących zarządzania należnościami, kładąc nacisk na zaprezentowanie nowatorskich rozwiązań optymalizujących procesy O2C w firmach, oraz pokazanie wielu punktów widzenia problematyki ryzyka kredytowego z perspektywy uczestników reprezentujących różne środowiska i branże.
November Credit & Collection Days daje możliwość skonfrontowania swojej wiedzy z doświadczeniami pozostałych praktyków zarządzania należnościami. 

Koncepcja większości sesji tematycznych opiera się na przedstawieniu danych zagadnień z punktu widzenia różnych podmiotów uczestniczących w procesie zarządzania należnościami.

Wszystkie prelekcje prowadzone są przez specjalistów – praktyków mających do czynienia z omawianymi zagadnieniami w codziennym życiu zawodowym.

Adresatami konferencji są eksperci i kadra zarządzająca z obszaru zarządzania należnościami, reprezentujący m.in.: 

  • piony finansowe, działy oceny ryzyka kredytowego, działy monitoringu należności, działy windykacji, działy kontroli kredytowej, risk management, działy treasury, działy kontrolingu finansowego
  • wywiadownie egospodarcze, biura informacji gospodarczej, ubezpieczycieli należności, faktorów, firmy windykacyjne, podmioty zajmujące się obrotem wierzytelnościami, kancelarie prawne, firmy doradcze, dostawców rozwiązań IT

Szczegółowy opis konferencji oraz program dostępne są na stronie wydarzenie>>

Specjalna oferta uczestnictwa w NCCD 2017 dla członków Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych
- zapytaj o szczegóły: biuro@pzip.pl