» Grupa LeadsMansion buduje platformę opartą o blockchain
Grupa LeadsMansion, polska spółka z sektora fintech dostarczająca leady finansowe na rynkach polskim i amerykańskim, prowadzi prace nad platformą afiliacyjną nowej generacji opartą o technologię blockchain. Projekt, nazwany Leadorium, ma wykorzystać mechanizmy oferowane przez zdecentralizowane bazy danych i zaadresować główne wyzwania globalnego rynku afiliacyjnego, takie jak transparentność rozliczeń, bezpieczeństwo czy nieuczciwie generowany traffic. Leadorium ma być docelowo zaoferowane w formie subskrypcyjnego narzędzia (SaaS) dostępnego dla wszystkich uczestników rynku i umożliwić powszechne korzystanie z doświadczenia afiliacyjnego twórców.
Projekt wykorzystuje blockchain Ethereum oraz smart-kontrakty, aby zautomatyzować i zabezpieczyć współpracę oraz rozliczenia na linii wydawca - reklamodawca, jak również aby uniemożliwić modyfikację statystyk wszystkich uczestników obrotu. Brak możliwości modyfikacji zapewnia transparentność dla wszystkich stron, oraz motywuje zarówno wydawców jak i reklamodawców do uczciwej współpracy. Smart-kontrakty będą automatycznie egzekwować transakcje zgodnie z pierwotnymi warunkami oraz premiować ponadstandardowe rezultaty po stronie wydawców.
Grupa LeadsMansion powstała w 2012 roku jako platforma do obrotu leadami, głównie finansowymi. Wydawcy, tj. podmioty generujące ruch w sieci (blogerzy, posiadacze baz e-mailowych, właściciele stron), po zarejestrowaniu się jako zweryfikowani dostawcy uzyskali możliwość sprzedaży leadów do banków, firm ubezpieczeniowych czy pożyczkowych. Umożliwiło to najlepszym marketerom sieciowym uzyskiwanie najwyższych zysków, efektywnie wyprzedzając działania marketingowe samych odbiorców leadów. Jednocześnie firmy skupujące leady i płacące wydawcom prowizję otrzymywały znacznie większe ilości zainteresowanych i sprofilowanych klientów co bezpośrednio przekładało się na konwersję i sprzedaż. Cały proces obsługiwany był przez technologię platformy LeadsMansion, która poprzez analizę big data optymalizowała przebieg wymiany tak aby maksymalna ilość leadów znalazła nabywcę. Grupa, chcąc być możliwie jak najbliżej obsługiwanych sektorów, pozostaje członkiem Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych od 2015 roku.
Zespół LeadsMansion, który sam zdobywał doświadczenie m.in. w sektorze lendtech poprzez uczestnictwo w procesie cyfryzacji całego sektora, postanowił scalić najlepsze rozwiązania zaobserwowane na kilku rynkach (głównie brytyjskim i amerykańskim) i stworzyć typ platformy, z której sam by korzystał. Analogicznie do biznesów typu marketplace, kluczowym czynnikiem stała się wewnętrzna podaż na leady (dane) w platformie, tj. posiadanie tak dużej i zdywersyfikowanej liczby chętnych na leady, aby jak najwięcej jakościowego ruchu dostarczonego przez wydawców znalazło nabywcę. Poprzez zawiązane przez lata partnerstwa z podmiotami zainteresowanymi różnymi kategoriami klientów, LeadsMansion obecnie oferuje swoim wydawcom konwersję na poziomie 80-90% - oczywiście zakładając, że dostarczany ruch jest autentyczny i odpowiednio sprofilowany.
Chcąc dodatkowo ułatwić pracę wydawcom, LeadsMansion zdecydowało się na własny koszt tworzyć i udostępniać za darmo szereg narzędzi promocyjnych, takich jak kreacje mailingowe, grafiki, czy gotowe formularze do osadzenia na własnej stronie internetowej oraz zapewnić konieczne wsparcie techniczne. Celem strategii było umożliwienie wydawcom komfortowej pracy w zakresie promocji usług i produktów reklamodawców - bez zbędnych nakładów i utrudnień. Strategia ta pozwoliła spółce pozyskać od początku działalności kilka tysięcy afiliantów na całym świecie.
Grupa, rozbudowując platformę o dodatkowe moduły analityczne z wykorzystaniem data learning, rozszerzając ofertę reklamową oraz dokonując coraz bardziej zaawansowanych integracji z różnymi korporacjami finansowymi, dokonała ewolucyjnego przejścia z węższego i bardziej wyspecjalizowanego sektora lendtech, od którego zaczynała, do znacznie szerszego fintech, gdzie obecnie planuje się rozwijać.
Jednocześnie, wraz ze wzrostem skali działalności, otwieraniem kolejnych rynków i obsługą nowych branż (LeadsMansion prowadzi również równolegle stronę Infoloty.pl), rosły wydatki Spółki na zapobieganie nadużyciom, oszustwom cyfrowym oraz sztucznie generowanemu ruchowi. Skala wyzwania dotyka całego sektora e-commerce - szacuje się, że w samym 2018 roku, oszustwa reklamowe pochłonęły globalnie 19 miliardów dolarów[1]. Ze względu na brak powszechnie dostępnego i zadowalającego rozwiązania, zespół zdecydował się na samodzielną budowę odpowiedniego narzędzia - rozpoczęły się prace koncepcyjne i deweloperskie nad Leadorium.
LeadMansion zakłada, że poprzez dodatkowe zabezpieczenie interesów reklamodawców oraz wykorzystanie wciąż rozwijającej się technologii blockchain uda się zaangażować większą liczbę globalnych reklamodawców do umów afiliacyjnych. Ze względu na fintechowy profil działalności grupa zakłada, że testy rozpocznie w sektorze finansowym, ale docelowo Leadorium ma być dostępne dla wszystkich branż. Więcej informacji dotyczących projektu możemy spodziewać się w czwartym kwartale 2019 roku.
[1] https://www.businesswire.com/news/home/20170926005177/en/Juniper-Research-Ad-Fraud-Cost-Advertisers-19