Jak chronić swoje dane osobowe w czasie wakacji i nie tylko

Już 25 maja do stosowania wejdą nowe przepisy unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych - RODO, dzięki nim konsumenci zyskają szereg dodatkowych praw, które zwiększą ochronę ich danych. Pomimo nowych zabezpieczeń nic nie zastąpi rozwagi, szczególnie podczas wakacji, kiedy często narażeni jesteśmy na przekazywanie swoich danych niezweryfikowanym podmiotom.

VIA_OCHRONA_DANYCH_OSOBOWYCH (2)-1.jpg

Przed wakacjami koniecznie zapoznaj się z infografiką, która zwraca uwagę na oczywiste, choć często bagatelizowane sytuacje, podczas których nieświadomie dane osobowe narażane są na kradzież.

Na co zwrócić  szczególną uwagę podczas letniego wyjazdu?

Po pierwsze i najważniejsze - nie masz obowiązku przekazywania kopii oraz skanów swoich dokumentów pracownikom stacjonarnych lub internetowych biur podróży, a także pracownikom wypożyczalni sprzętów sportowych lub samochodów. Pamiętaj także, aby podczas wakacji korzystać jedynie z zabezpieczonych sieci internetowych oraz unikać logowania się do banku, a wypłacając pieniądze z bankomatu zawsze zakrywać klawiaturę podczas wpisywania kodu PIN.  Ostatnia z istotnych porad dotyczy publikowania zdjęć, które warto odłożyć na czas po powrocie z wyjazdu, aby uchronić mieszkanie przed potencjalnym włamaniem. Nie można również zapomnieć, że daną osobową jest również wizerunek, przed wrzuceniem zdjęć z innymi osobami do social mediów warto zadbać o ich zgodę na publikację.

Czym grozi utrata danych osobowych?

Jeżeli oddamy swoje poufne dane osobowe w niepowołane ręce, mogą zostać wykorzystane do wnioskowania o kredyt gotówkowy, czy internetową pożyczkę. Co gorsze -  złodzieje mogą nawet założyć firmę zarejestrowaną na skradzione dane i zaciągnąć na nią wiele innych zobowiązań, na przykład handlowych. Jednak o bezpieczeństwo danych osobowych powinni dbać nie tylko klienci, ale też serwisy, którym dane są przekazywane. Należy zwracać uwagę, czy na przykład wypełniając wniosek o pożyczkę w internecie, na stronie znajduje się protokół SSL, który szyfruje informacje przekazywane w formularzu. Przedsiębiorstwa fintechowe, takie jak VIA SMS, działające na rynku pożyczkowym od wielu lat, są przygotowane na podobne sytuacje m.in. dzięki analizom i aktualizacji wewnętrznych dokumentacji ochrony danych osobowych. Pozwoliło to na wdrożenie systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnymi m.in. z wymogami RODO - Grzegorz Dziencioł, Marketing Manager VIA SMS.

Jak wynika z analizy Biura Informacji Kredytowej, przeprowadzonej dla ponad 10 mln uruchomionych kredytów detalicznych, w sektorze bankowym może dochodzić do wyłudzeń na kwotę sięgającą 600 mln zł rocznie, a w sektorze firm pożyczkowych na kwotę około 50 mln zł. Dzięki istotnym nakładom na poprawę bezpieczeństwa w bankach i instytucjach pożyczkowych oraz większej świadomości osób fizycznych, które będą poprawnie chronić dane osobowe i korzystać z aktualnego oprogramowania, w tym programów antywirusowych, ta skala z czasem będzie się zmniejszać

Europejski Kongres Finansowy, 18-20 czerwca br., Sopot

700x400.png

VIII Europejski Kongres Finansowy odbywa się w stulecie odzyskania niepodległości przez Polskę i stulecie wielkich zmian na mapie politycznej Europy. Znajdzie to swoje odzwierciedlenie w programie Kongresu, podczas którego zamierzamy wejrzeć w przeszłość gospodarczą Polski. Uczynimy to jednak po to, by spojrzeć w przyszłość i zastanowić się, jak wnioski z doświadczeń ostatniego stulecia można wykorzystać do budowania gospodarki Polski i Europy.

Organizatorem Kongresu jest Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańskiej Akademii Bankowej. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęli: Narodowy Bank Polski i Polski Fundusz Rozwoju. 

Zapraszamy do udziału w debatach i dyskusjach podczas VIII Europejskiego Kongresu Finansowego, które toczyć się będą głównie wokół następujących obszarów tematycznych:

  • Innowacje i ich wpływ na modele biznesowe i operacyjne oraz ryzyko systemowe
  • Finansowe uwarunkowania zrównoważonego i społecznie odpowiedzialnego rozwoju gospodarczego
  • Biznes i ryzyko na rynku bankowym
  • Rozwój rynku kapitałowego.

Debaty związane z wpływem cyfryzacji i innowacji technologicznych zarówno na modele biznesowe jak i operacyjne stanowią, w tym roku, dominujący obszar tematyczny Kongresu. Podczas Kongresu podejmiemy również temat źródeł finansowania rozwoju przedsiębiorstw – banki vs. rynek kapitałowy. Polecamy także szczególnej uwadze debaty dotyczące ekspansji startupów, atrakcyjności i ryzyka inwestycyjnego Polski oraz e-mobilności, a także prezentacje projektów realizowanych przez polskie i zagraniczne startupy z obszaru nowych technologii.

W otwartych i niezależnych debatach Europejskiego Kongresu Finansowego uczestniczy co roku ponad 1000 przedstawicieli krajowej i europejskiej administracji, biznesu, świata akademickiego, mediów oraz polityków.

Zapraszam na stronę www.efcongress.com, na której znajduje się uaktualniany na bieżąco program Kongresu i wydarzeń towarzyszących.

Serdecznie zapraszamy do włączenia się do dyskusji o innowacyjnej i bezpiecznej przyszłości gospodarki.

Magazyn Promeritum jest partnerem medialnym wydarzenia. 

Serdecznie zapraszamy do udziału!

FINADTECH 2018 – spotkajmy się w Tallinie

Finadtech to największa w Europie konferencja skierowana do marketingu afiliacyjnego w branży finansowej. To wyjątkowe wydarzenie odbędzie się w pięknym Tallinie w terminie 31 maja - 1 czerwca br.

W programie wydarzenia m.in. omówienie obecnej sytuacji sektora digital lending w Europie, wystąpienia dotyczące aktualnych trendów w reklamach Google, sposobów na zwiększenie ruchu, nowe wyzwania e-mail marketingu i sposoby monetyzacji ruchu z różnych źródeł. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na omówienie bieżących wyzwań i problemów zarówno dla sieci afiliacyjnych, jak i wydawców. 

Konferencja skierowana jest przede wszystkim do przedstawicieli sieci partnerskich, wydawców, social media managerów, reprezentantów sektora bankowego, specjalistów sektora fintech, traffic managerów, digital marketerów i każdego, kto jest zainteresowany kwestiami związanymi z marketingiem w sieci. 

Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele takich firm jak: Loando, Kreditech, Creamfinance, Mogo, Platiza, PwC Legal i wiele innych.

Dwudniowa konferencja rozpocznie się 31 maja w Hotelu Hilton Tallin Park. PZIP został partnerem instytucjonalnym konferencji. W związku z tym organizator przewidział zniżki dla Członków Związku. Aby skorzystać ze zniżki skontaktuj się z nami mailowo: kontakt@pzip.pl.

Customer Contact Management Summit, 22-23 maja 2018, Warszawa

Podczas 9. edycji forum Customer Contact Management Summit praktycy – szefowie CC/CS/CX podzielą się sprawdzonymi i gotowymi do wdrożenia rozwiązaniami, znacząco podnoszącymi jakość obsługi dla jeszcze większej satysfakcji klienta.
Organizatorem forum jest  Blue Business Media. 

W programie forum między innymi:  

  • AKTUALNA TEMATYKA I WSPÓLNY CEL SPOTKANIA - ciągłe podnoszenie jakości obsługi klienta we wszystkich punktach styku i kanałach oraz zapewnienie CX dla jeszcze większej satysfakcji klienta i jak najczęstszego wywoływania efektu WOW;
  • CASE STUDIES – ZERO TEORII - dostarczamy inspiracje i gotowe rozwiązania sprawdzone w codziennej praktyce szefów Contact Center, Customer Sevice, Customer Experience;
  • ZRÓŻNICOWANE SESJE TEMATYCZNE - Wpisz klientocentryczność w DNA organizacji/Zbuduj spójny omichannel/Poznaj (moc) swojego pracownika/Zbuduj optymalne Contact Center/Wykorzystaj technologię we wsparciu obsługi klienta/Posłuchaj głosu klienta/Customer Experience w praktyce/Employee Experience – pozyskaj, zaangażuj i utrzymaj/Wyzwanie: z klientem komunikowanie.

Szczegóły na stronie wydarzenia.

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych jest partnerem wydarzenia.
Dla członków PZIP organizator przewidział specjalną cenę. Aby skorzystać z oferty prosimy o kontakt mailowy na adres: biuro@pzip.pl.