PZIP sygnatariuszem Forum Samoregulacji Reklamy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych podczas Forum Samoregulacji podpisał list intencyjny, w którym przyjął podstawowe założenia wspólnych standardów reklamy i zobowiązał się do dalszych prac nad ich rozwojem, w tym do implementacji ich do branżowego kodeksu etycznego.

Forum Samoregulacji to spotkanie przedstawicieli kilkudziesięciu organizacji branżowych reprezentujących największe sektory polskiej gospodarki, którzy podjęli pracę nad wspólnymi standardami etycznymi w komunikacji marketingowej i public relations. Dzięki nim konsumenci będą jeszcze lepiej chronieni przed niewłaściwymi treściami w reklamie i innych działaniach marketingowych. Organizatorem Forum jest Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy.

W Forum uczestniczyli także przedstawiciele regulatorów rynku: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Główny Inspektorat Sanitarny, jak również Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju i inne instytucje mające istotny wpływ na przekaz reklamowy w Polsce.

Uczestnicy zgodzili się, że istnieje potrzeba wprowadzenia jednolitych zasad etycznych w reklamie i komunikacji dla jak największej części rynku. – Uniwersalne zasady odpowiedzialnego reklamowania są korzystne dla nadawców i odbiorców, bo wyznaczają powszechne standardy, a przez to budują kulturę komunikacji reklamowej. Nie wszystko da się zapisać w prawie, dlatego dążymy do samoregulacji, która uzupełni zasady powszechnie obowiązujące reklamodawców kredytu konsumenckiego – mówi Jarosław Ryba, prezes zarządu Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych.

Zmiany w reklamie kredytu konsumenckiego

22 października br. w życie weszły zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim silniej regulujące zasady reklamy kredytu konsumenckiego. Zgodnie z nowymi przepisami, informacje dotyczące kosztów kredytu i wskaźnika RRSO muszą być prezentowane co najmniej w tak samo widoczny, czytelny i słyszalny sposób jak główny przekaz reklamowy. Dodatkowo kredytodawca lub pośrednik zobowiązany jest podawać informacje o kredycie na podstawie reprezentatywnego przykładu w sposób wyraźny i zrozumiały.

PZIP jako związek pracodawców kładzie szczególny nacisk na uczciwą, jasną i odpowiedzialną społecznie reklamę. Związek jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Kredytu Konsumenckiego, który w kompleksowy sposób samoreguluje zasady reklam w branży bankowej i pozabankowej. W zaleceniach do Członków rekomenduje, aby wystrzegać się reklamy agresywnej, treści kontrowersyjnych i kierowania oferty do osób nadmiernie zadłużonych. Związek nie akceptuje również reklamy inwazyjnej, jak na przykład ulotki naklejane na miejską infrastrukturę i braku informacji o kredytodawcy.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości konsumenci są uprawnieni do złożenia skargi na reklamę członka Związku pod adresem kontakt@pzip.pl lub bezpłatnym numerem infolinii 800 703 813.

/PZIP

Jak wdrożyć RODO w firmie pożyczkowej - warsztat, 23 listopada, Warszawa

TideSoftware_szkolenie_RODO_dla_firm_pozyczkowych.png

100% pomysłów, 0% suchego omawiania zmian

Organizatorzy warsztatu założyli, że uczestnicy z łatwością odnajdą wiele źródeł opisujących zmiany prawne. Celem warsztatu jest przedstawienie pomysłów, jak zmiany prawne wdrożyć w praktyce.

Na jakie pytania odpowiedzą eksperci?

Eksperci z iSecure i Tide Software odpowiedzą na szereg pytań, m.in.:

  • co zmienić w umowie pożyczkowej i regulaminach?
  • czy badanie zdolności kredytowej to profilowanie, na które potrzeba zgody?
  • co zmienić w umowach z wywiadowniami gospodarczymi i firmami windykacyjnymi?
  • co zrobić z posiadaną bazą klientów?
  • jakie są wymogi względem systemów księgowych, do wysyłki SMS, email czy aplikacji call center?
  • co zrobić, gdy dane osobowe wyciekną lub klient skorzysta z prawa do bycia zapomnianym?
  • czy trzeba wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub zgłosić zbiory danych?

Dodatki

Organizatorzy zapewniają czas na networking, pyszną kawę i poczęstunek oraz dodatkowe opracowania: checklisty, wzorce i wskazówki.

Gdzie i kiedy

Warsztat odbędzie się 23 listopada br. w godz. 9.30-12.30 w cukierni Batida przy Marszałkowskiej w Warszawie. Wstęp jest wolny dla przedstawicieli firm pożyczkowych po uprzedniej rejestracji na www.warsztat-rodo.pl>>

Patronat medialny nad wydarzeniem objął Magazyn Promeritum.

Zachęcamy do udziału!

Kongres Consumer Finance, 7-8 grudnia 2017 r., Centrum Giełdowe, Warszawa

baner_750x200_DoubleBillboard_KCF_2017.jpg

Kongres Consumer Finance jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance oraz instytucji współpracujących, poświęconym perspektywom, wyzwaniom i problemom rynku consumer finance. Celem Kongresu jest otwarta debata pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku consumer finance, wymiana informacji nt. najbardziej aktualnych problemów rynku, a także wypracowanie rekomendacji w zakresie bezpieczeństwa rynku consumer finance.

W tym roku w programie:

  • Jak rynek consumer finance będzie wyglądał za 3 lata, a jak za 10 lat?
  • Rynek consumer finance w Polsce - bezpieczny wzrost czy ryzyko systemowe?
  • Digitalizacja i nowe technologie - wpływ na biznes consumer finance
  • Wybrane regulacje na rynku consumer finance
  • Rynek consumer finance i jego klienci
  • Nowi gracze na rynku consumer finance

Więcej informacji oraz rejestracja: http://kcf.projektekf.pl/

Patronam medialny nad Kongresem sprawuje Magazyn Promeritum

Optymalizacja wydatków - elektroniczny obieg dokumentów i zarządzanie drukiem

obieg_dokumentow_626x170.jpg
  • Co zrobić aby jak najwięcej zaoszczędzić na przetwarzaniu oraz drukowaniu dokumentów?
  • Jak wprowadzić nowe systemy wspomagające sprawne zarządzanie i przetwarzanie dokumentacji?
  • Jak zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo wszelkich danych oraz dokumentów w Państwa firmie bądź przedsiębiorstwie?

Odpowiedzi na powyższe pytania postara się udzielić Success Point - organizator konferencji, która odbędzie się 16 listopada w Warszawie.

Tematyka konferencji:
     - workflow - automatyzacja procesów
     - optymalizacja procedur, zarządzanie uprawnieniami i dostępem
     - mobilny obieg dokumentów i udostępnianie
     - bezpieczeństwo dokumentacji i danych
     - archiwizacja i ochrona zasobów
     - redukcja kosztów i zasobów (OCR/OMR, digitalizacja, replikacja, systemy faksowe, skaner, mail)
     - drukowanie - wydajnie znaczy oszczędnie
     - e-faktura - automatyzacja, dostępność i wygoda
     - Jednolity Plik Kontrolny - jak sprostać wytycznym?
     - systemy na miarę potrzeb - przegląd rozwiązań i ich zalet
     - systemy wspierające - portale korporacyjne inter/intra/extranet
     - integracja narzędzi i systemów
     - jak to robią inni - case study

Podczas konferencji głos zabiorą m.in:

  • Przemysław Sołdacki - Astrafox Sp. z o.o, "Obieg faktur od skanowania do raportowania."
  • Marcin Baran - Starszy Specjalista ds. zarządzania procesami,  Allianz Insurance, "Dokument – źródło problemów czy nieodkryte obszary do optymalizacji ?”

Do BEAPŁATNEGO udziału zapraszamy:
     
- dyrektorzy i kierownicy ds. operacyjnych
     - CIO, dyrektorzy i kierownicy działów,
     - osoby odpowiedzialne za zarządzanie dokumentacją finansową i personalną
     - dyrektorzy i kierownicy administracyjni, osoby zajmujące się obiegiem informacji i danych
     - osoby odpowiedzialne za politykę ciągłości działania
     - kierownicy ds. zakupów, dobór infrastruktury, osoby odpowiedzialne za infrastrukturę IT i technologię
     - osoby odpowiedzialne za procesy związane z zarządzaniem dokumentami i informacjami i ich ochronę
     - oficerowie bezpieczeństwa IT i bezpieczeństwa fizycznego, specjaliści techniczni

Warunki udziału:
Uczestnictwo w konferencji dla wyżej wymienionych osób jest BEZPŁATNE.
Rejestracja możliwa jest poprzez  formularz zgłoszeniowy >>>

Więcej informacji o konferencji na stronie wydarzenia>>>