» Provema z nagrodą Wiktoria - Znak Jakości Przedsiębiorców

Firma Provema, członek Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych, została laureatem Konkursu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców. Do konkursu zostało zgłoszonych 762 przedsiębiorstw, z czego nagrodzono 54 firmy. 

Grzegorz Szulik, Prezes Provema Sp. z o.o. i Bartosz Tomczyk, Przewodniczący Rady Nadzorczej Provema Sp. z o.o.

Grzegorz Szulik, Prezes Provema Sp. z o.o. i Bartosz Tomczyk, Przewodniczący Rady Nadzorczej Provema Sp. z o.o.

Flagowym produktem Provemy jest pożyczka on-line z modelem spłaty ratalnej, na podstawie dowodu osobistego. Sztuczna inteligencja wspomaga proces analizy danych i dokumentów oraz weryfikowania skanów dowodów osobistych oraz umów. Algorytm analizuje historię spłaty poprzednich kredytów klienta i na tej podstawie podejmuje wstępne decyzje o udzieleniu pożyczki. Dziś jednocześnie obsługiwanych jest 30 000 wniosków pożyczkowych. 

Na listopad 2019 Provema zapowiada premierę własnej aplikacji mobilnej. To duże wyzwanie technologiczne dla firmy, dla klienta ma to być prosta w obsłudze „portmonetka” po podłączeniu płatności. Provema anonsuje, że aplikacja będzie oferowała szereg użytecznych funkcjonalności, takich jak karty płatnicze, ubezpieczenia, czy usługi prawne. Przygotowane rozwiązania mają umożliwić składanie wniosku o pożyczkę poprzez SMS, chat oraz Messengera Facebooka. Będzie można złożyć także wniosek dzwoniąc na infolinię, obsługiwaną poprzez bota wykorzystującego machine learning. Przygotowywane jest API  do podłączenia płatności typu pay by link bez koniecznego logowania, dzięki wykorzystaniu technologii blockchain, która zabezpieczy autoryzację transakcji. Aplikacja jest multiwalutowa, obecnie jest gotowa do obsługi trzech walut: rynku polskiego, hiszpańskiego (na którym to rynku działa już od sierpnia) i litewskiego. Rozwój ma przynieść firmie 500000 nowych klientów oraz 20000 użytkowników aplikacji mobilnej do pierwszego kwartału 2020.

Firma zapowiada również wykorzystanie AI oraz BigData w zakresie badania opinii klienta. Dzięki monitorowaniu obsługi klienta sztuczna inteligencja będzie wybierała predykator, który zadecydował o jego opinii. To rozwiązanie pozwoli Provemie trafiać w samo sedno potrzeb swojego odbiorcy, oferując przeznaczone dla jego motywacji kupony, czy rabaty.

Prezes firmy Provema Grzegorz Szulik wizjonersko widzi przyszłość rynku usług finansowych: „Chatboty, algorytmy rozpoznające nasz głos, czy wirtualni doradcy finansowi - fintechy na całym świecie już silnie odczuwają efekty rozwoju sztucznej inteligencji. W niedalekiej przyszłości mariaż AI i finansów będzie dalej postępować… Nagroda bardzo cieszy, z pewnością pozwala nas dostrzec nowym grupom odbiorców, ale także nagradza wysiłek całego zespołu, a to bardzo wartościowa grupa ludzi”.

Od ponad 22 lat Kapituła konkursu przyznaje nagrody WIKTORII - to wyróżnienia dla przedsiębiorstw, które poprzez swój rozwój i stosowanie zasad etyki w biznesie, budują i wpływają na rozwój polskiej gospodarki. W dotychczasowych edycjach konkursu udział wzięło ponad 8100 firm, a nagrody WIKTORIA przyznano ponad 891 przedsiębiorstwom. Organizatorem Konkursu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców jest Fundacja WIP WARTO IM POMÓC.

www.provemacredit.pl