» Co jest potrzebne, by rynek odżył?

"Sprzyjające okoliczności" - to chyba najbardziej precyzyjna spośród zwięzłych odpowiedzi na postawione w tytule pytanie i odnosi się do każdej branży, nie tylko rynku pożyczkowego. Eksperci i menedżerowie z branży Consumer Finance mają świadomość, że sprzyjające okoliczności nie tworzą się same, a kwestia szczęścia ma tutaj drugorzędne znaczenie. Zestaw działań, jakie należy podjąć, jest rozbudowany, ale sprowadzając je do wspólnego mianownika - pewność prawa i regulacji stanowi najistotniejszy czynnik powodzenia przyjętych strategii.

Łukasz Piechowiak, grafika.png

"Niespodziewana regulacja zaburzyła proces transformacji, ograniczając wielu firmom i ich klientom szansę na reorganizację. W tym kontekście twierdzenie, że obniżenie limitu pozytywnie przyśpieszyło nieuchronny proces ewolucji biznesowej, jest moim zdaniem naiwne - regulacja wygenerowała ponadnormatywne koszty i wymusiła poniesienie nadzwyczajnych nakładów. Jest to sprzeczne z ideą zrównoważonego rozwoju, a. Sama niepewność regulacyjna raczej działa antystymulacyjnie, ze szkodą dla wielu konsumentów, gdyż w takich warunkach oferta finansowania jest po prostu mniej konkurencyjna i trudniej dostępna"

Zapraszamy do lektury artykułu eksperta PZIP Łukasza Piechowiaka "Co jest potrzebne, by rynek odżył" opublikowanego w 18 grudnia w Gazecie Finansowej w ramach raportu: "Najlepsze produkty dla biznesu 2020". Raport dostępny jest tutaj lub na www.gf24.pl.