Zaimo.pl z nominacją w Loan Awards 2015

Redakcja Loan Magazine ogłosiła listę nominowanych do nagród Loan Awards 2015.  Zarządzana przez fintechowy koncern Kreditech marka Zaimo.pl, dostała się do tego grona w kategorii innowacja roku. Technologia to jej najsilniejsza strona. Kreditech korzysta z zaawansowanego modelu scoringu opartego o Big Data, który na podstawie analizy 20 000 danych jest w stanie w bardzo krótkim czasie wydać decyzję i przelać środki na konto klienta.

Taka dostępność pożyczek, to coraz silniejsza konkurencja dla bankowych kredytów. Dlatego Polacy pożyczają coraz więcej, także w sektorze poza bankowym i internecie. Związek Firm Pożyczkowych podaje, że tylko w I kwartale 2015 zaciągnęliśmy w sieci pożyczki o wartości 500 mln zł. Rozwój technologii i wzrost zaufania do klientów miał wpływ na pojawianie się produktów łączących cechy typowe dla odrębnych dotychczas obszarów - szybkiej pożyczki i kredytu. Stąd też
m.in. podwyższenie przez Zaimo limitu i wydłużenie czasu spłaty pożyczki. Od teraz można pożyczyć
15 000 zł na 36 miesięcy. Do tej pory było to maksymalnie 10 000 zł z możliwością spłaty przez dwa lata.

 - Jesteśmy elastyczni i patrzymy no to, co dzieje się wokół nas, na rynku i wśród klientów. Tym bardziej nominacja bardzo nas cieszy. Rynek i media dostrzegają po woli, że fintech to przyszłość
i coś więcej niż tylko bankowość internetowa i rachunki online. Tymczasem my od początku istnienia wykorzystujemy własne systemy Big Data do pozyskania wiedzy na temat zdolności kredytowej pożyczkobiorców. Informacje te są analizowane wyłącznie za zgodą klienta
- mówi Katarzyna Davies, dyrektor zarządzający Kreditech Polska.

W modelu scoringu opartym o Big Data to nie indywidualne czynniki grają główną rolę w ocenie klienta, ale ich całościowy obraz cyfrowy. Nie są tu tak istotne - jak ma to miejsce w bankach – dane z BIK czy KRD. Dzięki informacjom pozyskanym np. z Facebooka czy Google + Kreditech potwierdza tożsamość, nazwisko, datę urodzenia czy miejsce zamieszkania wnioskodawcy. Na podstawie takich danych buduje jego model behawioralny, aby określić możliwości spłacania pożyczki. To kluczowa cecha odróżniająca marki Kreditechu od reszty rynku poza bankowego, badającego zdolność kredytową klasycznymi, odchodzącymi po woli do lamusa metodami.