CSR Financial Day 2018. Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych, 21 marca 2018, Poznań

CSR.jpg

Zbliża się trzecia edycja Konferencji CSR Financial Day, której organizatorem jest Studenckie Koło Naukowe Bankowości i Pośrednictwa Finansowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pod kierownictwem dr hab. Krzysztofa Waliszewskiego, prof. nadzw. UEP. 

W programie tegorocznej Konferencji zaplanowano następujące zagadnienia: 

  • Przegląd praktyk w obszarze społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych
  • Patriotyzm gospodarczy jako przejaw społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych
  • Czy i jak wyeliminować misselling z instytucji finansowych

Konferencja odbędzie się 21 marca 2018 roku o godz. 10.00 w sali 111 Gmachu Głównego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ul. Niepodległości 10.
Szczegółowy program konferencji dostępny jest tutaj.

Polski Związek Instytucji Finansowych jest patronem merytorycznym wydarzenia.
Patronat medialny nad konferencją sprawuje magazyn Promeritum.

Targi Zarządzania Wierzytelnościami - II edycja, 15 marca 2018 roku, Warszawa

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych objął patronatem „II Edycję Targów Zarządzania Wierzytelnościami – targów pracy i kariery w branży zarządzania wierzytelnościami”, które odbędą się 15 marca 2018 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

W trakcie tego wydarzenia będzie można zapoznać się z nowościami, jakie mają do zaoferowania na swoich stoiskach m.in. firmy zajmujące się usługami windykacyjnymi, usługami związanymi z pozyskiwaniem i wymianą informacji o dłużnikach, narzędziami IT oferowanymi dla wierzycieli usprawniającymi procesy związane z zarządzaniem wierzytelnościami, usługami finansowymi, ubezpieczeniowymi, szkoleniowymi i doradczymi.

W trakcie konferencji targowej będą się odbywały prelekcje prowadzone przez wybitnych ekspertów oraz dyskusje z udziałem przedstawicieli nauki, parlamentu i rządu, poświęcone gospodarce kraju, ze szczególnym uwzględnieniem problemom płatniczym w polskiej gospodarce, a także sposobom, narzędziom i technologiom wykorzystywanym przy ich rozwiązywaniu.

Szczegóły wydarzenia, w tym warunki uczestnictwa w konferencji, dostępne są na stronie http://tzw.com.pl/.

Dla członków Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych organizatorzy przygotowali specjalną 20 % zniżkę na udział w konferencji. Aby skorzystać ze zniżki prosimy o kontakt mailowy na adres biuro@pzip.pl

Przewodnik po RODO dla MŚP

W związku ze zmianą przepisów o ochronie danych osobowych, która wejdzie w życie 25 maja br., Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowało dla małych i średnich przedsiębiorców przewodnik. Zdaniem PZIP to najlepsze jak do tej pory opracowanie dotyczące RODO. Jego autorem jest dr Paweł Litwiński, ekspert w tej dziedzinie. Z publikacji przedsiębiorcy dowiedzą się m. in.: 

  • jakie obowiązki będą musieli realizować, 
  • co zmieni się w sposobie ochrony danych osobowych,
  • jak przygotowac firmę do stosowania nowych przepisów.

Zachęcamy do zapoznania się z tym opracowaniem, które dostepne jest na stronie internetowej Ministerstwa.

LendingUP! - Praga, 15-16 marca 2018 roku

Screen Shot 2018-01-17 at 08.54.09.png

LendingUP! to pierwsze wydarzenie mające na celu zbudowanie silnej, elitarnej społeczności najlepszych managerów działających w branży pożyczkowej na rynkach Europy.

Już 15 marca 2018 roku w Pradze startuje międzynarodowa konferencja LendingUP! organizowana przez evolynx, na której spotkają się przedstawiciele innowacyjnych Fintechów, banków i pożyczkodawców pozabankowych. Swój udział w konferencji LendingUP! zapowiedziało aż 80 przedstawicieli z najbardziej innowacyjnych firm sektora finansowego.

Celem konferencji jest stworzenie branżowej platformy do współpracy – wymiany myśli, doświadczeń i idei. Partnerem instytucjonalnym LendingUP! został Polski Związek Instytucji Pożyczkowych.

  • W trakcie dwudniowej konferencji LendingUP! uczestnicy konferencji będą mogli wziąć udział w 14 prezentacjach, 4 dyskusjach panelowych i 1 warsztacie podczas, których paneliści przedstawią aktualne trendy w branży pożyczkowej.
  • Program LendingUP! gwarantuje ponad 10 godzin na spotkania networkingowe, które będą doskonałą okazją do pogłębienia swojej wiedzy o doświadczenia kolegów i koleżanek z innych firm i krajów.
  • Nie zabraknie też miejsca na dyskusję na temat partenrstw biznesowych między fitnechami, firmami pożyczkowymi i bankami.

Organizatorzy ułożyli program w taki sposób, by uczestnik powrócił do domu bogatszy o wiedzę i doświadczenie, które przyczyni się do wzrostu rentowności jego biznesu!

Odwiedź www.theevolynx.com/lendingup by sprawdzić program konferencji i zarejestrować się. Dla członków PZIP przewidziane są bardzo atrakcyjne zniżki. Jesteś zaiteresowany? Napisz do nas: biuro@pzip.pl

LendingUP! w Pradze odbędzie się w dniach 15-16 marca w Grandior Hotel.

#Lending   #ConsumerLoans   #CreditScoring   #Digitalisation   #PSD2   #Artificialintelligence   #P2PLending   #MachineLearning   #MarketplaceLending   #SMElending   #OpenBanking   #Financialinclusion   #UXadvantage   #AlternativeFinance   #XS2A   #FinTech   #LendingUP

Obowiązkowa rejestracja instytucji pożyczkowych!

Przypominamy, że 22 stycznia upływa termin składania wniosków o obowiązkową rejestrację przez instytucje pożyczkowe, które prowadziły działalność w dniu 22 lipca 2017 roku, czyli w dniu wejścia w życie ustawy o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami. Ustawa ta wprowadziła obowiązkowy rejestr instytucji pożyczkowych prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Aby uniknąć kar z powodu działania wbrew przepisom ustawy, instytucje pożyczkowe, które nie złożyły wniosków o rejestrację będą musiały zakończyć swoją działalność z dniem 22 stycznia 2018 r. Instytucje, które powstały po 22 lipca 2017 roku zobowiązane są do uzyskania wpisu przed rozpoczęciem działalności.

Obowiązek wpisu obejmuje wszystkie podmioty spełniające definicję instytucji pożyczkowej: kredytodawca inny bank krajowy, bank zagraniczny, oddział banku zagranicznego, instytucja kredytowa lub oddział instytucji kredytowej w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe SKOK oraz Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa, podmiot, którego działalność polega na udzielaniu kredytów konsumenckich w postaci odroczenia zapłaty ceny lub wynagrodzenia na zakup oferowanych przez niego towarów i usług.

Zgodnie z art. 89 ust. 1. ustawy o kredycie hipotecznym: Instytucje pożyczkowe prowadzące w dniu wejścia w życie ustawy działalność gospodarczą w zakresie udzielania lub dawania przyrzeczenia udzielenia kredytu konsumenckiego mogą kontynuować tę działalność bez spełnienia wymogu uzyskania wpisu do rejestru instytucji pożyczkowych, o którym mowa w art. 59aa ustawy zmienianej w art. 82, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Podmiot, który w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do 22 stycznia 2018 roku, złoży wniosek o wpis do rejestru instytucji pożyczkowych może kontynuować działalność bez wpisu do rejestru do dnia rozpatrzenia jego wniosku. KNF ma 6 miesięcy na rozpatrzenie wniosków "starych" instytucji pożyczkowych i 14 dni na rozpatrzenie wniosków instytucji rozpoczynających działalność. 

Rejestr Instytucji Pożyczkowych KNF dostępny jest tutaj.

Szczegółowe informacje nt. wymogów przy ubieganie się o wpis do rejestru znajdują się tutaj.

Central European Digital Payments Warsaw 2017, 12-13 grudnia 2017 r., Warszawa

Temat wiodący: Płatności dla klientów wygodne jak nigdy

CEDP zaproszenie na www.jpg

Konferencja organizowana przez Medien Service Sp. z o.o. we współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu - Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania odbędzie się w terminie 12-13 grudnia br. w Warszawie. Polski Związek Instytucji Pożyczkowych jest patronem honorowym wydarzenia.


Central European Digital Payments to najważniejsze coroczne spotkanie szeroko rozumianej branży nowoczesnych płatności z Polski i Europy Centralnej. Podczas dwudniowych obrad ponad 300 gości z kraju i zagranicy będzie miało okazję zapoznać się z kilkudziesięcioma specjalistycznymi prezentacjami, które będą podejmowały zagadnienia z obszarów: Commerce - Mobility – FinTech – RegTech – Identity - Security. 

Tematy tegorocznej Konferencji: 

  • Płatności wygodne jak nigdy - przyszłość płatności kształtują ich użytkownicy
  • Program Paperless/Cashless w Polsce
  • Inteligentne płatności mobilne
  • Wyzwania omnichannel
  • Rozwój obrotu bezgotówkowego i społeczeństw bezgotówkowych
  • Big Data – szanse i zagrożenia
  • FinTech napędza rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Cyfrowe pieniądze cyfrowego świata
  • Bezpieczeństwo płatności i zwalczanie oszustw
  • Elektroniczna tożsamość, usługi zaufania, autentykacja i identyfikacja a nowoczesne metody płatności
  • RegTech – polskie i europejskie regulacje prawne a rozwój nowoczesnych metod płatności
  • Edukacja użytkowników systemów płatności
  • Nowoczesne płatności w rozwiązaniach Smart City oraz IoT
  • Social-media a nowy kontekst funkcjonowania systemów płatności

Podczas Konferencji Central European Digital Payments Warsaw 2017 odbędzie się także premiera dziewiątego już wydania Almanachu „Polskie Karty 2018”- wydawnictwa informacyjnego, prezentującego biznes kartowy nie tylko w Polsce

REJESTRACJA*

Termin: 12-13 grudnia br. 
Miejsce: Hotel Novotel Warszawa Centrum
Szczegółowy program oraz warunki uczestnictwa w Konferencji: http://www.conkarta.pl/

*Dla członków Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych przewidziana jest zniżka przy rejestracji. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas: biuro@pzip.pl

PZIP sygnatariuszem Forum Samoregulacji Reklamy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych podczas Forum Samoregulacji podpisał list intencyjny, w którym przyjął podstawowe założenia wspólnych standardów reklamy i zobowiązał się do dalszych prac nad ich rozwojem, w tym do implementacji ich do branżowego kodeksu etycznego.

Forum Samoregulacji to spotkanie przedstawicieli kilkudziesięciu organizacji branżowych reprezentujących największe sektory polskiej gospodarki, którzy podjęli pracę nad wspólnymi standardami etycznymi w komunikacji marketingowej i public relations. Dzięki nim konsumenci będą jeszcze lepiej chronieni przed niewłaściwymi treściami w reklamie i innych działaniach marketingowych. Organizatorem Forum jest Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy.

W Forum uczestniczyli także przedstawiciele regulatorów rynku: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Główny Inspektorat Sanitarny, jak również Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju i inne instytucje mające istotny wpływ na przekaz reklamowy w Polsce.

Uczestnicy zgodzili się, że istnieje potrzeba wprowadzenia jednolitych zasad etycznych w reklamie i komunikacji dla jak największej części rynku. – Uniwersalne zasady odpowiedzialnego reklamowania są korzystne dla nadawców i odbiorców, bo wyznaczają powszechne standardy, a przez to budują kulturę komunikacji reklamowej. Nie wszystko da się zapisać w prawie, dlatego dążymy do samoregulacji, która uzupełni zasady powszechnie obowiązujące reklamodawców kredytu konsumenckiego – mówi Jarosław Ryba, prezes zarządu Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych.

Zmiany w reklamie kredytu konsumenckiego

22 października br. w życie weszły zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim silniej regulujące zasady reklamy kredytu konsumenckiego. Zgodnie z nowymi przepisami, informacje dotyczące kosztów kredytu i wskaźnika RRSO muszą być prezentowane co najmniej w tak samo widoczny, czytelny i słyszalny sposób jak główny przekaz reklamowy. Dodatkowo kredytodawca lub pośrednik zobowiązany jest podawać informacje o kredycie na podstawie reprezentatywnego przykładu w sposób wyraźny i zrozumiały.

PZIP jako związek pracodawców kładzie szczególny nacisk na uczciwą, jasną i odpowiedzialną społecznie reklamę. Związek jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Kredytu Konsumenckiego, który w kompleksowy sposób samoreguluje zasady reklam w branży bankowej i pozabankowej. W zaleceniach do Członków rekomenduje, aby wystrzegać się reklamy agresywnej, treści kontrowersyjnych i kierowania oferty do osób nadmiernie zadłużonych. Związek nie akceptuje również reklamy inwazyjnej, jak na przykład ulotki naklejane na miejską infrastrukturę i braku informacji o kredytodawcy.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości konsumenci są uprawnieni do złożenia skargi na reklamę członka Związku pod adresem kontakt@pzip.pl lub bezpłatnym numerem infolinii 800 703 813.

/PZIP

Kongres Consumer Finance, 7-8 grudnia 2017 r., Centrum Giełdowe, Warszawa

baner_750x200_DoubleBillboard_KCF_2017.jpg

Kongres Consumer Finance jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance oraz instytucji współpracujących, poświęconym perspektywom, wyzwaniom i problemom rynku consumer finance. Celem Kongresu jest otwarta debata pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku consumer finance, wymiana informacji nt. najbardziej aktualnych problemów rynku, a także wypracowanie rekomendacji w zakresie bezpieczeństwa rynku consumer finance.

W tym roku w programie:

  • Jak rynek consumer finance będzie wyglądał za 3 lata, a jak za 10 lat?
  • Rynek consumer finance w Polsce - bezpieczny wzrost czy ryzyko systemowe?
  • Digitalizacja i nowe technologie - wpływ na biznes consumer finance
  • Wybrane regulacje na rynku consumer finance
  • Rynek consumer finance i jego klienci
  • Nowi gracze na rynku consumer finance

Więcej informacji oraz rejestracja: http://kcf.projektekf.pl/

Patronam medialny nad Kongresem sprawuje Magazyn Promeritum

Optymalizacja wydatków - elektroniczny obieg dokumentów i zarządzanie drukiem

obieg_dokumentow_626x170.jpg
  • Co zrobić aby jak najwięcej zaoszczędzić na przetwarzaniu oraz drukowaniu dokumentów?
  • Jak wprowadzić nowe systemy wspomagające sprawne zarządzanie i przetwarzanie dokumentacji?
  • Jak zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo wszelkich danych oraz dokumentów w Państwa firmie bądź przedsiębiorstwie?

Odpowiedzi na powyższe pytania postara się udzielić Success Point - organizator konferencji, która odbędzie się 16 listopada w Warszawie.

Tematyka konferencji:
     - workflow - automatyzacja procesów
     - optymalizacja procedur, zarządzanie uprawnieniami i dostępem
     - mobilny obieg dokumentów i udostępnianie
     - bezpieczeństwo dokumentacji i danych
     - archiwizacja i ochrona zasobów
     - redukcja kosztów i zasobów (OCR/OMR, digitalizacja, replikacja, systemy faksowe, skaner, mail)
     - drukowanie - wydajnie znaczy oszczędnie
     - e-faktura - automatyzacja, dostępność i wygoda
     - Jednolity Plik Kontrolny - jak sprostać wytycznym?
     - systemy na miarę potrzeb - przegląd rozwiązań i ich zalet
     - systemy wspierające - portale korporacyjne inter/intra/extranet
     - integracja narzędzi i systemów
     - jak to robią inni - case study

Podczas konferencji głos zabiorą m.in:

  • Przemysław Sołdacki - Astrafox Sp. z o.o, "Obieg faktur od skanowania do raportowania."
  • Marcin Baran - Starszy Specjalista ds. zarządzania procesami,  Allianz Insurance, "Dokument – źródło problemów czy nieodkryte obszary do optymalizacji ?”

Do BEAPŁATNEGO udziału zapraszamy:
     
- dyrektorzy i kierownicy ds. operacyjnych
     - CIO, dyrektorzy i kierownicy działów,
     - osoby odpowiedzialne za zarządzanie dokumentacją finansową i personalną
     - dyrektorzy i kierownicy administracyjni, osoby zajmujące się obiegiem informacji i danych
     - osoby odpowiedzialne za politykę ciągłości działania
     - kierownicy ds. zakupów, dobór infrastruktury, osoby odpowiedzialne za infrastrukturę IT i technologię
     - osoby odpowiedzialne za procesy związane z zarządzaniem dokumentami i informacjami i ich ochronę
     - oficerowie bezpieczeństwa IT i bezpieczeństwa fizycznego, specjaliści techniczni

Warunki udziału:
Uczestnictwo w konferencji dla wyżej wymienionych osób jest BEZPŁATNE.
Rejestracja możliwa jest poprzez  formularz zgłoszeniowy >>>

Więcej informacji o konferencji na stronie wydarzenia>>>
 

Spotkanie z Jarosławem Królem - Prezesem Fundacji MERCATUS ET CIVIS

P1010754.jpg

12 października 2017 roku odbyło się spotkanie Jarosława Króla – Prezesa Zarządu Fundacji „MERCATUS ET CIVIS” z przedstawicielami przedsiębiorców zrzeszonych w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych.

P1010738.jpg

Podczas spotkania poruszono temat postrzegania branży pożyczkowej przez regulatorów na przestrzeni ostatnich lat, a także zmiany w regulacjach kredytu konsumenckiego i ich wpływ na działalność instytucji pożyczkowych.

Misją Fundacji „MERCATUS ET CIVIS” jest wspieranie reguł funkcjonowania uczciwego rynku ze świadomymi uczestnikami gry rynkowej znającymi zarówno swoje prawa jak i obowiązki, ich edukacja, konieczna pomoc, a także wspieranie potrzebujących obywateli funkcjonujcych w sferze gospodarczej i społecznej, mogących oczekiwać od władzy publicznej stanowienia przejrzystych i sprawiedliwych regulacji prawnych, powstałych w toku otwartego i sprawnego procesu legislacyjnego.

Więcej informacji o Fundacji na stronie www.mercatusetcivis.pl